Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Ανάγκη παρέμβασης της ΔΟΕ για τη μη παράταση θητείας στις/στους προϊσταμένες-νους νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων που υπηρετούν με θητεία


Γιώργος Τρούλης                                                                         Ρέθυμνο, 29/07/2015
Μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ                                                    
Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο:                                                       ΠΡΟΣ:
«Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση                          - Πρόεδρο του ΔΣ κ. Θανάση Κικινή &
Εκπαιδευτικών Π.Ε.»                                            όλα τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ  
Τηλ. 6981636188                                                                         
E-mail: giorgostroulis@gmail.com                                         Κοινοποίηση: 
                                                                           - Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. της χώρα
                                                                          - Συναδέλφους         
                                                                          - ΜΜΕ


«Ανάγκη παρέμβασης της ΔΟΕ για τη μη παράταση θητείας στις/στους προϊσταμένες-νους νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων που υπηρετούν με θητεία»

Εν μέσω θέρους το υπουργείο παιδείας συνεχίζει τα στραβοπατήματα και τα σοβαρά λάθη απέναντι στους συναδέλφους και στη λειτουργία των σχολείων μας. Μετά τις δηλώσεις Μπαλτά για να βάλουμε “πλάτη” ως εκπαιδευτικοί, τη μη εξασφάλιση πιστώσεων για την κάλυψη των τεράστιων κενών των σχολείων μας, τη μη λύση όλων των σοβαρών ζητημάτων των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών (μετατάξεις, μεταθέσεις ειδικοτήτων, αποσπάσεις) και τους διορισμούς, το υπουργείο “ξέχασε” την παράταση θητείας των προϊσταμένων των νηπιαγωγείων.
Στις 31/07/2015 λήγει η θητεία των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που έχουν τοποθετηθεί με θητεία, χωρίς το ΥΠΟΠΑΙΘ να έχει φροντίσει να παρατείνει τη θητεία τους – όπως έκανε με το άρθρο 28 του Ν.4327/2015 για τους σχολικούς συμβούλους και πρόσφατα με υπουργική απόφαση στις 21/07/2015 (Φ.361.22/65/117340/Ε3) για τα υπόλοιπα στελέχη εκπαίδευσης. Γι’ αυτό το λόγο οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν στην περικοπή του επιδόματος θέσης από 01/08/2015 (δηλ. έχει ήδη κοπεί το επίδομα στο πρώτο δεκαπενθήμερο της μισθοδοσίας του Αυγούστου). Επίσης αυτό σημαίνει ότι τα νηπιαγωγεία, αλλά και ορισμένα ολιγοθέσια δημοτικά, βρίσκονται χωρίς προϊσταμένους πράγμα που σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσουν μεγάλα και σοβαρά προβλήματα λειτουργίας με το άνοιγμά τους την 1η του Σεπτέμβρη!
Καλώ τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΔΟΕ να παρέμβει, θεσμικά,  προς το υπουργείο παιδείας για να δοθεί άμεσα λύση στο ζήτημα. Στα πλαίσια της ισονομίας και ίσης διαχείρισης να δοθεί κεντρική κατεύθυνση από το ΥΠΟΠΑΙΘ, στα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, για παράταση θητείας και στους προϊστάμενους των νηπιαγωγείων και όσων δημοτικών σχολείων αφορά, και φυσικά να χορηγηθεί το επίδομα θέσης που τους έχει κοπεί.


Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

Γιώργος Τρούλης

Μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά



«Ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά»


  Η συνεχόμενη υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η εξόντωση του Έλληνα Εκπαιδευτικού δεν έχει τελειωμό.
Μετά από τους μισθούς πείνας (απώλειες πάνω από 40% την τελευταία 5ετία), την αύξηση των έμμεσων και άμεσων φόρων, την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, την αύξηση 2 ωρών στης δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την “εξαφάνιση” των χρημάτων των ταμείων μας, τη συνεχόμενη αύξηση της καταβολής των ασφαλιστικών μας εισφορών και παράλληλα τη μείωση των παροχών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης , την συνεχή υποχρηματοδότηση των σχολείων μας, τα αμέτρητα κενά, τους μηδενικούς διορισμούς, την παραμέληση της Ειδικής αγωγής,  έρχεται τώρα  ο νέος υπουργός παιδείας Α. Μπαλτάς να μας μιλήσει για το φιλότιμο των εκπαιδευτικών και για να βάλουμε ακόμα μια φορά «πλάτη» με 1 -2 ώρες αύξηση των ωρών διδασκαλίας μας.
Από την περίοδο της κ. Διαμαντοπούλου και του συνεχιστή της κ. Αρβανιτόπουλου στο Υπουργείο Παιδείας καλλιεργήθηκε, ζυμώθηκε και υλοποιήθηκε εν μέρη (στη δευτεροβάθμια) η πρόταση για αύξηση των ωρών διδασκαλίας στους Εκπαιδευτικούς με απώτερο σκοπό τη μείωση του αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται κάθε σχολική χρονιά και την κάλυψη των τεράστιων αναγκών.
Οι εκπαιδευτικοί έχοντας αίσθηση ευθύνης και αντίληψη των δυσκολιών της ελληνικής κοινωνίας δεν εργάζονται εθελοντικά επειδή το λέτε εσείς κ. υπουργέ αλλά επειδή το κρίνουν οι ίδιοι σωστό να το πράξουν. Δεν το κάνουν για να βάλουν πλάτη σε ένα χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα ή για να περάσουν νέα μνημόνια και να διαμορφωθεί ένας νέος εργασιακός μεσαίωνας αλλά για να αγκαλιάσουν τις ανάγκες της κοινωνίας μας και της νέας γενιάς.
Είναι βέβαιο πως με την ίδια ρητορική που ακολούθησαν οι προκάτοχοί σας, συνεχίζετε και εσείς. Δεν φαίνεται να διαφέρει η πολιτική σας από τους προηγούμενους εμπνευστές του νεοφιλελεύθερου μοντέλου στην εκπαίδευση… Οι προηγούμενες πολιτικές ισοπέδωσαν όλα τα εργασιακά, θεσμικά και κοινωνικά δικαιώματά μας και προχώρησαν χωρίς κανέναν ενδοιασμό στη διάλυση του Δημόσιου Σχολείου, στην περαιτέρω αύξηση της ανεργίας και στην προσπάθεια εξόντωσης του Εκπαιδευτικού. Θα πράξετε το ίδιο;
Προτείνουμε να επενδύσετε στην εκπαίδευση, σε ένα από τα βασικότερα αναπτυξιακά μεγέθη της χώρας μας, και να βρείτε τα χρήματα που απαιτούνται για την κάλυψη όλων των κενών στη δημόσια εκπαίδευση (27.000 είναι τα κενά υπουργέ και όχι 20.000). Βρείτε τα απαιτούμενα χρήματα από τους μεγαλοκαναλάρχες (που τους κυνηγάτε τόσους μήνες…), βρείτε τα χρήματα από τους φοροφυγάδες (γιατί εμείς πληρώνουμε κανονικότατα τους φόρους μας), βρείτε τα χρήματα από τα μεγάλα οικονομικά σκάνδαλα των τελευταίων ετών (π.χ. Αγροτική Τράπεζα κ.α.)… Μην μένετε στα λόγια. Οι πράξεις σας κρίνονται!!!!!  
Κ. Υπουργέ, αν ενδιαφέρεστε για την κοινωνία και το μέλλον μας ως χώρα, δώστε αξία σε όσα πράγματα αξίζουν επιτέλους… Μην υποτιμάτε τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία, δεν βάζουμε πλάτη επειδή το λέτε, δεν σας χαρίζουμε τις ζωές μας, δεν χαλαλίζουμε το μέλλον της νέας γενιάς… Το λαό μας, αυτόν τον υπερήφανος λαό, με τη μεγάλη ιστορία τον έχετε καταντήσει επαίτη. Φτάνει πια!!!!
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα δεχθεί αυτές τις αλχημείες για την κάλυψη των κενών στα σχολεία μας, με αυξήσεις των ωρών διδασκαλίας, με αύξηση των μαθητών ανά τάξη και με νέες συγχωνεύσεις σχολείων.
Καλούμε το υπουργείο παιδείας να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς και σε εξασφάλιση των πιστώσεων για να προσληφθούν όσοι αναπληρωτές απαιτούνται για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας. Εσείς μπορεί να δέχεστε εκπτώσεις στην πολιτική σας εμείς όμως δεν δεχόμαστε στην εκπαίδευση των παιδιών μας.
Η κοινωνία και η νέα γενιά δεν σας φταίνε σε τίποτα για να τα θυσιάζεται!!!!




ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.


ΕΝΟΤΗΤΑ  ΑΓΩΝΑΣ  ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Ανακοίνωση της ΑΕΕΚΕ για τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη



«Ανακοίνωση για τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη»

Την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2015 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον αναπληρωτή υπουργό παιδείας κ. Τάσο Κουράκη και τους συνεργάτες του. Επισημάναμε από την πρώτη στιγμή ότι σε ένα μήνα περίπου ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά και πως όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές βρίσκονται στον αέρα. Μεταβολές που αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς όπως οι μετατάξεις, οι μεταθέσεις ειδικοτήτων, οι αποσπάσεις από περιοχή σε περιοχή, ο προγραμματισμός των προσλήψεων των αναπληρωτών, οι διορισμοί κλπ. Η εικόνα που αποκομίσαμε είναι ότι δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση και οι όποιες δεσμεύσεις μετατοπίζονται για το μέλλον. Η συνάντηση δεν έδωσε ουσιαστική προοπτική για μια καλύτερη χρονιά από τις προηγούμενες.
Δυστυχώς από την πλευρά του ο υπουργός παιδείας μας “ενημέρωσε” ότι στα κομβικά ζητήματα της εκπαίδευσης δεν είναι έτοιμος να δώσει απαντήσεις. Πράγμα που μας προβληματίζει για τους όποιους σχεδιασμούς έναρξης της νέας χρονιάς. Ο εκλεγμένος μας στο ΔΣ της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης, εκτός των άλλων, έβαλε και το ζήτημα των διαφορετικών ταχυτήτων σχολείων (ΕΑΕΠ, Κλασσικά, ολοήμερα σχολεία κλπ) και το εάν το υπουργείο έχει πρόθεση να προχωρήσει ουσιαστικά στη λύση του σοβαρού αυτού προβλήματος, όπως και στο ζήτημα της διδακτέας ύλης (αναλυτικά προγράμματα κλπ) και να απαντήσει στο ποιο σχολείο έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία (κάτι που επηρεάζει σημαντικά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, τις ειδικότητες που θα εργαστούν, την κατανομή των πιστώσεων, τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα  κλπ). Ο υπουργός θεώρησε ότι δεν πρέπει να ανοίξει αυτή η συζήτηση, αυτή τη χρονική στιγμή. Επισημαίνουμε στον υπουργό πως δεν ξεχνάμε τις προεκλογικές δεσμεύσεις για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, ειδικά σε ζητήματα που δεν έχουν κόστος αλλά απαιτούν απλά πολιτική βούληση.

Αναλυτικά τα ζητήματα που θέσαμε και οι «απαντήσεις» που δόθηκαν:

Α) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Καλέσαμε τον υπουργό να περάσει νομοθετικά την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010 και εξής και την κατάργηση του διετούς αποκλεισμού των αναπληρωτών με τροπολογία σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο στη βουλή, αφού δεν προλαβαίνει να ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο άμεσα. Υπήρξε μεγάλη πίεση από μέρους μας για το θέμα. Μας είπε ότι δεν έχει κατατεθεί νομοσχέδιο για να μπορέσει να ενταχθεί και για το λόγο αυτό θα έβγαινε η εγκύκλιος (όπως και έγινε την Παρασκευή μετά τη συνάντηση με τη ΔΟΕ) με το νόμο Λοβέρδου. Το μοναδικό θετικό που προέκυψε ήταν η ενημέρωση ότι τελικά στο πολυνομοσχέδιο δεν θα εισαχθούν οι ρυθμίσεις για την κατάργηση της αναγνώρισης του διπλασιασμού των μορίων στα δυσπρόσιτα καθώς και η μη ένταξη των συναδέλφων της ειδικής αγωγής και στους δύο πίνακες προϋπηρεσίας (αποφάσεις που λήφθηκαν στην 84η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ με την παρουσία και την ψήφο πολλών συναδέλφων αναπληρωτών ως αντιπροσώπων). Επίσης το μέλος μας στο ΔΣ της ΔΟΕ κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την ανακοίνωση του πίνακα της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, πριν να κατατεθούν οι αιτήσεις περιοχών πρόσληψης. Πράγμα που αρχικά δεν είχαν πρόθεση να πράξουν. Μετά από ανάλυση της πρότασής μας και την ανάδειξη της αναγκαιότητας αλλά και της σοβαρότητας του ζητήματος αποδέχθηκαν να το σκεφτούν σοβαρά και να το υλοποιήσουν. Για την ανακοίνωση των κενών από το υπουργείο δυστυχώς και μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ (από ΔΗΣΥ και ΔΑΚΕ) είχαν ενστάσεις αν και γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα λειτουργικά κενά (καθώς και τα οργανικά όπου δεν καλυφθούν) των ΠΥΣΠΕ έχουν ήδη προσδιοριστεί και δύσκολα θα τροποποιηθούν ριζικά. Ο υπουργός δεν απάντησε ούτε και σε αυτό το ζήτημα.
Β) ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Ζητήσαμε να γίνουν μαζικοί διορισμοί χωρίς όρους και προϋποθέσεις και σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολείων μας. Μας απάντησαν ότι δεν υπάρχουν εξασφαλισμένες πιστώσεις ούτε για διορισμούς ούτε για προσλήψεις αναπληρωτών. (παρά τα τεράστια κενά πάνω από 13.000 στην πρωτοβάθμια και γύρω στις 27.000 συνολικά). Επίσης είναι σε ισχύ η εγκύκλιος της προσαύξησης κατά 10% των μαθητών ανά τάξη και δεν υπάρχει πρόθεση να καταργηθεί. Πράγμα που δείχνει για το πώς σκέφτονται να καλύψουν τα τεράστια κενά των σχολείων μας (αύξηση των μαθητών ανά τάξη, υπερωρίες κλπ).
Γ) ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Μας ενημέρωσαν ότι οι αποσπάσεις αρχικά σε φορείς και μετά από περιοχή σε περιοχή (ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ) θα προσπαθήσουν να γίνουν το συντομότερο δυνατό (δηλ. μέσα στο επόμενο 15θήμερο) αν και  η εκτίμησή μας είναι πως δεν θα προλάβουν να γίνουν οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ πριν τις 20 Αυγούστου.
Δ) ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ: Διευκρίνισαν ότι δεν θα γίνει υποχρεωτική ανάκληση των μετατάξεων παρά μόνο σε εθελοντική βάση και οι νέες οργανικές θέσεις (όταν και αν συσταθούν) θα τις διεκδικήσουν όλοι οι συνάδελφοι επί ίσης όροις.
Ε) ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: (κοινές ειδικότητες). Δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο εάν και πόσες οργανικές θέσεις θα συσταθούν διότι υπάρχει εμπλοκή με το υπουργείο οικονομικών. Η εκτίμησή μας είναι ότι θα υπάρχει δυσκολία να συσταθούν οργανικές θέσεις σε μεγάλη έκταση διότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα θεωρηθούν διορισμοί (άσχετα εάν πρόκειται για συναδέλφους σε καθεστώς κινητικότητας π.χ. μεταταγμένους από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
ΣΤ) ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: Ο εκπρόσωπός μας έθεσε το σοβαρό ζήτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων (αίτημα ζωτικής σημασίας ειδικά για την ύπαιθρο), ως μία μορφή κινήτρου για την κάλυψη περισσότερο των απομακρυσμένων σχολείων και περιοχών, και ο υπουργός δεσμεύτηκε να  συσταθεί επιτροπή που θα εξετάσει το ζήτημα. Η συμμετοχή του κλάδου είναι δεδομένη και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να υπάρξει κοινά αποδεκτό πλαίσιο μετρήσιμων κριτηρίων αναμοριοδότησης.
Ζ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση για τα σχέδια του υπουργείου στο ζήτημα της αξιολόγησης, παρά το γεγονός ότι θα προχωρήσουν σε κατάργηση τμημάτων του υφιστάμενου νομικού πλαισίου με το Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή και υπολογίζεται να ψηφιστεί αρχές του Σεπτέμβρη. Επίσης επεσήμαναν ότι η εγκύκλιος που ανέστειλε φέτος κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης είναι σε ισχύ επομένως καμία διαδικασία αξιολόγησης δεν θα τρέξει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. θεωρούμε ότι οι απαντήσεις και οι μέχρι σήμερα ενέργειες του υπουργείου παιδείας δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας και στην διασφάλιση του σημαντικού αγαθού της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Για άλλη μια χρονιά το εκπαιδευτικό κίνημα, οι συνάδελφοι και οι γονείς πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση για να αντιδράσουν σε όλες τις (νεοφιλελεύθερες) πολιτικές που θα συνεχίσουν να βάλλουν το δημόσιο σχολείο. Την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, των βασικών κοινωνικών αγαθών, της κοινωνικής πρόνοιας, της εργασίας και του μέλλοντός μας ως κοινωνία δεν τα χαρίζουμε σε κανέναν. Τα διεκδικούμε και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις!!!



ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
  
ΕΝΟΤΗΤΑ  ΑΓΩΝΑΣ  ΑΝΑΤΡΟΠΗ